چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نمایش چهره و اطلاعات شهروندان در تلویزیون قطار شهری مشهد متوقف شد

  • کد خبر: ۱۹۸۶۰۲
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
نمایش چهره و اطلاعات شهروندان در تلویزیون قطار شهری مشهد متوقف شد
مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد در نمایشگر قطار شهری مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز تصویری از مانیتور قطار شهری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، علاوه بر تصاویر دوربین مدار بسته، تصاویر فرد به فرد مسافران ورودی به سالن قطار شهری به همراه برخی اطلاعات آنان در معرض دید عموم قرار گرفته است. موضوعی که واکنش گسترده کاربران فضای مجازی را در پی داشت و برخی این اقدام را نقض حریم خصوصی افراد بیان کردند.

اولین موضع گیری شهرداری درباره تلویزیون خبرساز قطارشهری

واکنش های مثبت و منفی کاربران و فعالان رسانه در حالی بود که صبح امروز رسانه منتسب به شهرداری مشهد در مطلبی نوشت: این دوربین‌ها ظاهرا ۶ماه است که در راه‌آهن مشهد و یک ماه است که در فرودگاه نصب شده است. نصب این دوربین‌ها و مانیتور‌ها به منظور بازدارندگی امنیتی در مشهد آغاز شده است؛ باتوجه به اتفاقات تروریستی در برخی شهر‌های کشور این اتفاق می‌تواند به برقراری امنیت در محل‌های مهم شهر کمک کند. حواشی مانیتورهای قطارشهری در حالی ادامه داشت که از ظهر امروز، برخی فعالان رسانه در سکوت مسئولان شهری در صفحات شخصی خود مدعی توقف نمایش اطلاعات افراد شدند.

تلویزیون‌های قطار شهری صرفا تصویر دوربین مداربسته را نشان می‌دهد

حواشی تلویزیون های ایستگاه قطار شهری مشهد در حالی از صبح امروز ادامه داشت که مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و برخی اطلاعات افراد در تلویزیون ها خبر داد.

مهدی تناکی اظهار کرد: این تلویزیون همچنان در جای خود فعال است اما اطلاعاتی که در کنار تصاویر چهره افراد منتشر میشد، متوقف شده است.

نمایش اطلاعات شهروندان در تلویزیون قطار شهری مشهد متوقف شد

اطلاعات خاصی از افراد، منتشر نشده است

وی با بیان این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، افزود: طی امروز برخی کاربران ادعا کردند که در تلویزیون قطار شهری اطلاعات خصوصی افراد منتشر شده است در حالی که در کنار تصاویر چهره افراد، صرفا اطلاعاتی مانند جنسیت و سن آنان منتشر شده است و این گونه نبوده که حتی نام کسی منتشر شود.

مهدی تناکی ادامه داد: به ادعای برخی افراد، در بعضی موارد، حتی سن افراد به اشتباه به نمایش در آمده است. چون تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است که از صبح امروز این فرایند متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: موضوع انتشار تصاویر افراد از حدود یک سال پیش در فرودگاه و راه آهن بوده است و عینا همین روند ادامه داشته است. در عین حال با برخی حواشی از صبح امروز، انتشار تصاویر متوقف شده است و تصاویر زنده دوربین های مداربسته همچنان پخش می شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->